• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Städa sin UC med betalkoll?

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Hej,

Jag ska runt april tillsammans med partner samla en del lån samt betala bort ett privat lån. Vill ha så bra villkor som möjligt och har förstått att kreditkort sänker betyget mycket (?)

Har ett maxat kreditkort på 30 tkr som jag nu funderar på att lösa med hjälp av betalkoll som jag förstått det som inte syns på UC? Även till så stora belopp?

Tack för all kunskap som delas här.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Lösa kk med Bk är mycket smart, har du mer på UC så maxa Bk till 50k om möjligt.
 

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Lösa kk med Bk är mycket smart, har du mer på UC så maxa Bk till 50k om möjligt.

Tack för svar! Om jag skulle lösa redan ikväll, kommer det med på nästa UC uppdatering då? (Om du råkar veta detta också :) )
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Tack för svar! Om jag skulle lösa redan ikväll, kommer det med på nästa UC uppdatering då? (Om du råkar veta detta också :) )
Löser du ikväll måste du ju veta exakt summa, då får dom pengarna imorrn el på onsdag. Först när dom fått pengarna kan dom avsluta din kredit på din begäran. Men ibland är det ju bra att ha en kredit som är outnyttjad, gissar folk har lite olika åsikter om det här. Jag hade avslutat den för mitt eget bästa då ja inte litar på mej själv. Efter 20 april är det garanterat uppdaterat på UC men inte omöjligt den uppdateras tidigare. Ju tidigare du du betalar ju säkrare är du på att kreditgivaren hinner få me dej då dom rapportetar till UC oftast sista vardagen i månaden gissar ja. Betalkoll kan va lite sega oxå, räkna med en dag extra om du betalar därifrån.
 

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Löser du ikväll måste du ju veta exakt summa, då får dom pengarna imorrn el på onsdag. Först när dom fått pengarna kan dom avsluta din kredit på din begäran. Men ibland är det ju bra att ha en kredit som är outnyttjad, gissar folk har lite olika åsikter om det här. Jag hade avslutat den för mitt eget bästa då ja inte litar på mej själv. Efter 20 april är det garanterat uppdaterat på UC men inte omöjligt den uppdateras tidigare. Ju tidigare du du betalar ju säkrare är du på att kreditgivaren hinner få me dej då dom rapportetar till UC oftast sista vardagen i månaden gissar ja. Betalkoll kan va lite sega oxå, räkna med en dag extra om du betalar därifrån.

Egentligen vill jag ha kvar ett kreditkort för att ha om jag bokar en resa eller för hotellbokningar och så men jag är ju uppenbarligen sämst på att hantera det...
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Egentligen vill jag ha kvar ett kreditkort för att ha om jag bokar en resa eller för hotellbokningar och så men jag är ju uppenbarligen sämst på att hantera det...

Ett eller två kreditkort är bara bra för ditt UC betyg, se till att dom är nollade bara i slutet på månaden för så fort du börjar nalla på krediten och inte justerar krediten innan månadsskiftet så rapporterar kreditgivaren det till UC och det blir ett sämre UC betyg. Så sammanfattningsvis ett eller två kreditkort är mycket bra för ditt UC betyg så länge du ser till att utnyttjad kredit är betald i slutet på månaden... Så behåll ett kreditkort du är mitt tips!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp